2010. június 21., hétfő

...fő témám a tömeg. Az embertömeg. Miért? Talán a kisvárosi lány nagyvárosi sokkja, vagy az embertéma szélsőséges mániája? (A sokszínűség és azonosság, be szép.) Esetleg az erős hajdani diákszigetes benyomás: sok érdekes ember elviselhetetlenül összezsúfolva. Bár ez azóta is kísért, a fene tudja. Csak úgy tetszik. Esztétikailag is! Szőnyegfíling.
Szóval egyelőre kimeríthetetlen és izgalmas feladatot kínál. Ragaszkodom hozzá. Úgy hívom, ez a fősodor...

...első tömeges munkám (a szigetes) technikailag még nem túl kiforrott, de szeretem. Az ellentétek keresése azért már benne rejlik: kísérlet a puritán ceruzarajz és a szuper digitális technika házasítására (akkoriban ez megtűrt kategória volt a képgrafikán)...régi szép idők...mikor nagy büszkén lógattam be a méterszerméteres "óriásprint-ceruzarajzot" a térbe az MKE lépcsőfordulóba, mint egy "igazi installált grafikát".
A technikai varázslásnál érdekesebb volt nekem most is a gondolati, és a "vájtszeműek" észre is vették, hogy mindenki rajta van, aki számít...

Tömeg, avagy szubkultúra (digitalizált ceruzarajz)

...a következő munka az előzőt használja vázlatnak, viszont már a linóleumot alapanyagnak. A fogyasztásos technikával kísérleteztem -ami a diplomamunka technikája is lett később-. Ezt -bevallom nem saját találmány- D. Zsuzsitól lestem el, ő használta gyönyörű festői grafikáihoz...
A kép végül második helyezést nyert egy pályázaton -a rosszmájúaknak írom, hogy nem a technika, hanem a képi megjelenítés miatt nyert-. A "minimalizmus" finom négyzetes szimbolikája vegyül az abszolút figurativitással. A téma a távközlés volt. Nekem az akkoriban tért hódító mobiltelefonok világa inkább a kapcsolatok mesterséges beszűkülését jelentette...

Tömeg, avagy az üzenet terjedésének szabályosítása I.

...másik verziója
Tömeg, avagy az üzenet terjedésének szabályosítása II.
...majd egy újabb kísérlet. A tömeg mozgásátt szerettem volna síkban megjeleníteni. Ugyanazt a vázlatot használtam alapul, egy megfelelő részletét. Plexire szitáztam a rajzokat, több plexire. A rajzok a plexiken mindig ferdébb, főként egyenes vonalakból álltak. A moaré jelenségét kívántam meglovagolni. Izgalmas lett az eredmény. Papírra is egymásra nyomtattam a rétegeket...

Tömegmozgás (szitanyomat)


...itt másik mániám a távlatábrázolás is megjelenik. Kíváncsi voltam, hogy a perspektíva hogyan szedi darabokra, cincálja szét zavaros maszatokra a tömeg sajátságos ritmusát.
A cím utal rá, hogy gondolati rétegében az azonosulás is megjelenik...

A tömegben megbúvó én (litográfia)


...a tömegmanipuláció és tömeghisztéria a témája a következő munkámnak. Alapanyagai választási sajtófotók. Installálásában kísérleteztem a galériákkal, mert nincs meghatározva melyik a munka alja és teteje. Ha akarják az örvendező tömeg lóg fejjel lefelé és az elkeseredett sokaság trónol felül, ha pedig úgy érzik aktuálisnak, éppen megfordítva állítják ki. Egyébként ez is egy tapétagrafika, mint a diplomamunkák, tehát installálásában a nyomatokat egymás mellé illesztve végtelenített...

Tömeg, avagy egyszer lent, egyszer fent (litográfia)


...a következő melóm is a tömegek viselkedési formáit kutatja. Szürreális gömbfelületre feszített lépcsősoron haladnak egymástól meghatározva felfelé vagy lefelé, különféle karakterük önkénytelen viselve magukon. A cím még több gondolati réteget is feszeget, társadalom és viselkedési kritikával...

Tömeg, avagy a lefelé és a felfelé haladó tendenciák kiegyensúlyozott ellentmondásossága. (rézkarc)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése